Saturday 31 December 2016

Sundimtari i Ri dhe Kutia Magjike (2016)



Mujë S. Berisha

SUNDIMTARI I RI DHE KUTIA MAGJIKE
Përmbledhje tregimesh për fëmijë

“Në kujtim të axhëve të mi - Gani, Tahir dhe Xhavit Z. Berisha, veteranë të arsimit, me ndjenjën e dashurisë, respektit dhe krenarisë së përjetshme.”

Shtëpia Botuese
FAIK KONICA
PRISHTINË, 2016

Redaktor:
Nazmi Rrahmani

Recensentë:
Prof. Dr. Sc. Faik Shkodra
Ramadan Musliu

Lektor:
Sulejman Dërmaku

Korrektor:
Gazmend T. Berisha

Realizimi kompjuterik:
Gazmend T. Berisha

Ballina dhe Ilustrimet:
Gazmend T. Berisha

U shtyp në shtypshkronjën:
PROGRAF-Prishtinë

Tirazhi:
500 copë

Katalogimi në botim - (CIP)
Biblioteka Kombëtare e Kosovës "Pjetër Bogdani"
821.18-93-32

ISBN 978-9951-06-573-3

PËRMBAJTJA: Fq.


Rrezearta 5
Me fat klasa e parë, Arbër Sokoli 9
Rrushja, kompozitori dhe kënga 15
Biblioteka e harruar 19
Bliri, zogu dhe unë 27
Sundimtari i ri dhe kutia magjike 31
Gjaku nuk është ujë 37
Paraja e vjetër 41
Gëzimi i gjyshërve 49
Kumritë dhe laraskat 53
Hamiti 59
Tregimi për Gesin dhe lodrat e tij 65
Djaloshi që mblidhte kënaçe e këndonte 69
Ketrit lazdrakë 79
Rrëfimi për Balashin 83
Tregimi për Pegazin 87
Bishtcubeli 93
Kali, gomari dhe atkina 99
Si u përjashtua Korbi nga kori i shpendëve 101

* * *

TREGIME ME ARRITJE ARTISTIKE, EDUKATIVE DHE ARSIMORE PËR FËMIJË

Mujë S. Berisha në vëllimin më të ri me tregime “Sundimtari i ri dhe kutia magjike” (20 tregime), të cilat vijnë nga motive nga më të ndryshmet që lidhen me botën e fëmijëve dhe mjedisin në të cilin jetojnë, zhvillohen dhe formohen si qenie të reja – formim që lidhet me përgatitjen e tyre për të përballuar situata të vështira jetësore. Shtrirjet kompozicionale dhe mozaiku i ngjarjeve nga autori janë dhënë me kriter arti e me përjetime shpirtërore artistike, ku elementet e bollshme didaktike, edukative, argëtuese e njohëse, si dhe bashkëbisedimi i gjallë ndërmjet fëmijëve e të rriturve – bëjnë që tregimet të lexohen me endje e kënaqësi shpirtërore. Nga përmbajtja e tregimeve lexuesi kupton fantazinë e ndezur të fëmijëve dhe falë kësaj fantazie arrin të zhbirojë atje ku nuk do të shkojë mendja e të rriturve... Tregimet përshkohen me ide, mesazhe, imazhe e detaje, si dhe me mjete shprehëse artistike të cilat përcillen te fëmijët përmes shembujve konkret në bisedat e gjalla midis personazheve, duke ruajtur njëkohësisht unitetin ideo-artistik të tregimeve. Bisedat e tilla me fëmijët dhe ballafaqimi i tyre me zhvillimet e ngjarjeve shtojnë vlerat ideo-edukative dhe ideo-artistike... Njohja e proceseve psikike, e jetës së fëmijëve si dhe e kategorive estetike, si: së bukurës, së shëmtuarës, së ulëtës dhe së madhërishmes; të menduarit krijues, imagjinatën e bujshme, të folurit dhe karakteret e fëmijëve – të gjitha këto vënë në dijeni se autori në tregime i është përmbajtur kriterit filozofik, që lidhet me motive fëmijërore, se “Përvetësimi estetik i realitetit është jo vetëm proces i pasqyrimit të realitetit (njohjes konkrete të botës reale të fëmijëve), por njëkohësisht edhe proces i vlerësimit estetik të tij”...
Prof. Dr. Sc. Faik Shkodra



No comments: